אריה דרעי: זה לא ריאלי, צריך להסתכל למציאות בעיניים

    מנדי אושר 3 Comment on אריה דרעי: זה לא ריאלי, צריך להסתכל למציאות בעיניים
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יחד עם כל בית ישראל אנחנו מתפללים לרפואת מרן הרב שטיינמן, גם ברשת החינוך, בישיבות הקדושות, כולם נושאים תפילה שהק"ה יזכה אותנו לראותו מנהיג עד ביאת משיח צדקנו, פותח דרעי את הראיון במהדורה המרכזית עם אבי מימרן.

    דרעי נשאל האם זה נכון שלמפלגתו, פחות אכפת מחוק ההסדרה ועונה: "אותנו לא מעניין חוק ההסדרה? אז אני אומר מפה לבן דהאן שאותנו מעניינת ההתיישבות הרבה יותר ממה שעניין אותו עולם התורה בקדנציה הקודמת"

    ומה דעתך לגבי יוזמת הבית היהודי לחולל שינוי בבית המשפט העליון: "יוזמת הבית היהודי לחולל שינוי בבית המשפט העליון – לא ראלית, צריך להסתכל על המציאות בעיניים".

    ומה עם חוק הכותל, חוק שימנע את הצורך בגיבוש מתווים כאלה ואחרים שתמיד יעמדו במבחן בית המשפט? "כרגע אין לנו רוב בקואליציה לאשר את חוק הכותל. אולם אם בג"ץ יקבל את העובדה שהממשלה מבטלת את המתווה הקודם, נוכל להתקדם לחקיקה מסודרת בכותל. הבעיה בהחלטה הקודמת היא לא המתווה אלא ההכרה ברפורמים".

    לסיום, דרעי נשאל לגבי סוגית השבת שמוטלת לפתחו, לדבריו "הגשנו היום בקשה לבג"ץ שיתן לנו 60 יום לדון בכובד ראש בסוגיית השבת. אני כיהודי חרדי רוצה שכל עם ישראל ישמור שבת. אבל אני שר פנים של כולם, ואנחנו ננהל מדיניות לפי הצרכים של כל עיר. יש פתרונות ודרך להנחיל את השבת בפרהסיה הציבורית בצורה ראויה".



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      כמה טעויות כתיב בידיעה אחת! פדחנים.

    2. 2

      אוי לו אם ינסה להעביר פשרה בכותל.

      שיזכור מה שנכתב כאן: הכותל הוא הלב של האומה. כל העם דלוק ולוהט על המקום הזה, והעם יוכיח זאת בקלפי באופן ברור. רשמו לפניכם!

      כל 'פשרה' או 'מתווה' בעניין הכותל מהווה פשרה בכוחה של ש"ס בכנסת. לא משנה איזה דיל הוא רקח תמורת המהלך, הכותל הוא נושא שנמצא בראש סדר העדיפויות של הדתי והחרדי הסטנדרטי. מוכח.

    3. 1

      אין לכם איזה סירטון של הבצל אם יש למישהו קישורית של הסירטון שלא חסום בנט פרי שיעלה